Netaisyklingos laikysenos priežastys

Netaisyklingos laikysenos priežastys gali būti labai įvairios. Labai daug žmonių visame pasaulyje kasdien kenčia nuo netaisyklingos laikysenos padarinių, tačiau tik nedaugelis imasi ryžtingų veiksmų priežastims pašalinti bei koreguoti laikyseną.

Netaisyklinga laikysena suprantama kaip stuburo nenatūrali padėtis įvairiose situacijose (sėdint, stovint, miegant) bei su šia padėtimi susiję sąnarių, raumenų, slankstelių bei vidaus organų stresiniai biomechaniniai ir funkciniai pakitimai.

netaisyklingos laikysenos priezastys

Kokios gali būti netaisyklingos laikysenos priežastys?
Viršsvoris.

Riebalų sankaupos pilvo srityje gali pakreipti dubens kaulus pirmyn. Savo ruožtu dubens kaulai pakeičia ir stuburo padėtį bei sukelia įtampas nugaros juosmens srityje (skauda nugaros apačią). Analogiškai, moterys su ypač didele krūtine, lenkiasi šiek tiek į priekį taip pat keisdamos stuburo padėtį.

Amžius. 1) Paauglystė.

Tai laikas, kuomet dėl suintensyvėjusio augimo, atpalaiduojami kūno raiščiai ir sausgyslės. Jeigu paauglys turi netinkamus įpročius (sėdint, stovint ar miegant), jei labai lengvai tampa problema, todėl ypač svarbu stebėti paauglių laikyseną ir ją laiku koreguoti.

Amžius. 2) Senėjimas.

Su amžiumi mūsų kūnas praranda lankstumą, taip pat pradedame mažiau judėti, atsiranda įvairūs skausmai. Apie 40% žmonių pajutę nugaros skausmą, nutraukia aktyvią veiklą, taigi juda dar mažiau. Be tvirtų raumenų negebame palaikyti taisyklingos kūno padėties, taigi stuburas keičia padėtį dar labiau, žmogus pradeda riestis.

Aukštakulniai.

Dėvint aukštakulnius masės centras į pastumiamas į priekį, todėl klubai ir stuburas pakreipiami ir yra nenatūralioje padėtyje. Sukuriamos apkrovos nugarai, keliams, kulkšnims bei pėdoms, ilgainiui jaučiamas nuovargis ir skausmas.

Sunkios rankinės.

Sunkios piniginės, rankinės ar kuprinės dažniausiai yra lydimos susiformavusio įpročio nešioti jas vienoje padėtyje ar pusėje, pvz. rankinę ant kairiojo peties. Dėl svorio disproporcijų gali atsirasti kaklo ir raumenų spazmai, taip pat nugaros skausmai.

Sėdėjimas ant piniginės.

Sėdint ant piniginės dubens kaulai yra pakreipiami šonu, dėlto pakinta ir natūrali stuburo padėtis. Toks įprotis gali suformuoti rimtas problemas susijusias su sėdmens nervu.

Netinkama ar susidėvėjusi avalynė.

Aukštakulniai sukuria apkrova nugarai, o šlepetės per pirštą nesukuria tinkamos atramos. Tačiau net kokybiški batai susidėvi ir pakitęs padas gali turėti įtakos jūsų laikysenai ir tam, kaip jūs vaikštote.

Nėštumas.

Nėštumo metu didėjant pilvui, keičiasi svorio centras. Kadangi augimas yra lėtas, stuburas gali palaipsniui keisti padėtį, o raumenys prisitaikyti šią padėtį išlaikyti vertikalią (sutrumpėti arba pailgėti). Dėl pakitusių raumenų jaučiami nugaros skausmai. Po gimdymo nekoreguojant laikysenos, t.y. raumenų netreniruojant, tai gali tapti įsisenėjusia problema. Taip pat mamos nešioja kūdikius, maitina juos žiūrėdamos žemyn – palenkusios galvą, todėl dažniausiai problemos tik gilinamos.

Technologijos.

58% žmonių telefonu naudojasi bent 2-4 valandas per parą. Ir tai daro palenkę galvą žemyn itin dideliu kampu. Ši problema jau įgauna epideminį mastą ir turi savo terminą „žinučių kaklas„.

Netinkama mityba

Mineralų, vitaminų ar kitų medžiagų trūkumas gali įtakoti kaulų bei raumenų funkcijas, sumažinti šios sistemos jėgą bei ištvermę.

Sėdimas darbas

Sėdėjimas = rūkymas. Naujausi tyrimai rodo, kad sėdimas darbas turi ne mažiau neigiamų efektų nei rūkymas. Netinkama kėdė, stalo aukštis, netinkamas monitoriaus aukštis ir mažai pertraukų turi įtakos stuburo būklei ir padėčiai. Vidutiniškai žmogus darbe sėdi apie 8-9 val. Taip pat sėdi automobilyje ar autobuse pakeliui į darbą, valgydamas maistą bei ilsėdamasis.

Netinkami įpročiai

Netinkami laikysenos įpročiai kaip ir bet koks kitas netinkamas įprotis yra sunkiai keičiamas. Panašiai kaip po pirmos treniruotės skauda raumenys, taip galite jausti ir diskomfortą pradėję taisyklingai sėdėti ir judėti. Kojų sukryžiavimas stovint ar sėdint, miegojimas susirietus į kamuoliuką, rankinės nešiojimas tik ant vieno peties, kalbėjimas telefonu tik viena puse ir ypač „paspaudus“ telefoną prie peties – bet kokie įpročiai ilgainiui gali turėti įtakos jūsų laikysenai.

 

SVARSTOTE, KODĖL JUMS TURĖTŲ RŪPĖTI TAISYKLINGA LAIKYSENA?

 

NORITE IMTIS POKYČIŲ, BET NEŽINOTE KAIP?